Silvija Šesto – Ana Prolić, Tko je ubio Pašteticu?, red. Ana Prolić, Mala scena
Novu sezonu kazalište Mala scena Vitomire Lončar i Ivice Šimića odlučilo je otvoriti 10. rujna praizvedbom adaptacije romana za djecu i mlade Tko je ubio Pašteticu? afirmirane hrvatske spisateljice Silvije Šesto u dramatizaciji Ane Prolić, koja potpisuje i režiju. Nova premijera, namijenjena djeci starijoj od devet godina, logično i pregledno slijedi radnju romana o dvjema tinejdžericama u njihovu životu od jedanaeste do trinaeste godine (u obrnutoj perspektivi, tj. retrospekciji događanja), kad život upotpunjuju vođenjem nedjeljne jutarnje emisije za djecu naslovljene Paštetica.
Na audiciji u Maloj sceni uloge su dobili mladi glumci koji dosad nikad nisu glumili u tom kazalištu. Taj je glumački kvartet maksimalno scenski angažiran i spreman na nove izazove, a promatranje njihove glume nudi i mogućnost usporedbe nekoliko glumačkih škola.
Redateljica pokušava prikazati internetsku stvarnost u kojoj funkcioniraju djeca
Martina Čvek i Luka Bulović pred završetkom su diplomskoga studija glume na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, Paola Slavica završila je preddiplomski studij glume i lutkarstva na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, a Zrinka Kušević diplomirala je rusistiku i polonistiku na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i prošla niz glumačkih radionica i edukacija pa se njihove različite energije, tehnike i stilovi u dobro osmišljenim kostimima Hane Letica i s minijaturnim scenografskim elementima Petre Held, uz likovno oblikovanje Klasje Habjan i Zite Nakić Vojnović, ugodno i slojevito stapaju na pozornici Male scene.
Izbor teksta koji u središte pozornosti stavlja današnjim mladim gledateljima ipak donekle manje atraktivan radijski medij pomalo je neočekivan, ali redateljica središnji položaj voditeljskoga pulta u studiju kombinira s prednjim velikim planom internetske stvarnosti u kojem djevojčice – mlade djevojke – emotivno i angažirano funkcioniraju kao dijelovi brzokomunikacijskih društvenih mreža i globalizacijskoga slenga, što se naglašava bržim govorom i dinamičnim pokretima, nerijetko i reperskim stilom. Koreografkinja Tamara Savićević dobro iskorištava tjelesnu kondiciju i spremnost mladih glumaca pa su dijelovi izražena scenskoga pokreta uz prihvatljivu glazbu skladatelja Damira Šimunovića vjerojatno zanimljivi malim gledateljima.
Producentica Vitomira Lončar još je jedanput napravila dobar posao: stavila je u Malu scenu tekst poznate autorice, koji se, u predstavi rubno ili samozatajno, a vidljivo, bavi mogućim mobingom roditelja nad djecom i njihovim nerealnim ambicijama, angažirala je dramaturginju Anu Prolić, koja je precizno dramatizirala roman za mlade i režirala ga za dječju publiku prihvatljivo (premda je metla u rukama urednice koja uređuje scenu ipak nepotreban rekvizit koji više zbunjuje, a manje izaziva duhovite asocijacije), unoseći i edukativnu notu (u publici su najčešće djeca s roditeljima). Najveći je adut predstave ipak angažman mladih glumaca koji glume dinamično, precizno i angažirano. Martina Čvek kao Marta ulogu ostvaruje detaljno razrađenom mimikom, gestikulacijom i govorom, Paola Slavica Barbaru glumi nježno i suptilno, samozatajnošću i ugodnom a lucidnom suigrom, Luka Bulović sugestivno razrađuje nijanse i cjelinu svih muških uloga, a Zrinka Kušević kao urednica Marina svojevrsna je emotivna, stalno maksimalno scenski angažirana, dirigentica svih događanja na sceni.
Predstava Tko je ubio Pašteticu? ponovno otvara pitanje velikoga broja mladih glumaca i glumačkih akademija i škola u Hrvatskoj s obzirom na ipak malen broj kazališta i grupa. Ujedno pokazuje njihovu glumačku spremnost na život sa scenom. Bogatstvo hrvatskih studenata glume najvidljivije je u predstavama kazališta za djecu – ulazak na bilo koju predstavu Žar ptice, Male scene, Zagrebačkoga kazališta mladih i Kazališta Trešnja te drugih pokazuje njihovu nepresušnu energiju i velik rad.
Klikni za povratak